Serwis dobrepomysly.lubelskie.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies), czyli małych plików umieszczanych na komputerze użytkownika, podczas przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach reklamowych oraz funkcjonalnych. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.
Zamknij
Producenci i wytwórcy produktów regionalnych i tradycyjnych mają bardzo duże możliwości wykorzystania istniejącej na rynku niszy, jaką jest wzrastające zainteresowanie żywnością wysokiej jakości. Jest to trend ogólnoświatowy, a polscy a zwłaszcza lubelscy producenci mają w tej kwestii wielki potencjał. Potrzebna jest tylko dobra polityka promocyjna oraz zgoda i porozumienie wśród producentów, wytwórców wyrobów regionalnych – czego dotychczas brakuje. Produkty regionalne z jednej strony mogą być ważną atrakcją turystyczną i zarazem doskonałą formą promocji obszarów wiejskich, a z drugiej strony dzięki rozwojowi turystyki możliwe jest zachowanie mało rentownych sposobów produkcji tych wyrobów. Wykorzystanie marki własnej „Lubelskie” może być strzałem w 10. Być może wtedy turyści będą chętniej nabywać tego rodzaju produkty. Nierzadko są one traktowane jako swoisty dowód wizyty w danym miejscu czy kraju, z drugiej zaś mają przywoływać wspomnienia, emocje i smaki wsi. Nad którymi trzeba popracować.
Obszary wiejskie województwa lubelskiego charakteryzują się bardzo zróżnicowanym krajobrazem kulturowym, który jest świadectwem działalności wielu pokoleń mieszkańców tych terenów. Równie duże znaczenie na tym obszarze ma tożsamość kulturowa przejawiająca się w kulturowo zdefiniowanym sposobie działania, w materialnych i niematerialnych wytworach mieszkańców, w tym także dziedziczonych po przodkach. Nie można zapominać o bogatym dziedzictwie kulturowym. Ten szczególny zasób rzeczy materialnych i wartości niematerialnych, takich jak zabytki, zjawiska historyczne, obyczaje i tradycje, wartości naukowe i artystyczne, ma fundamentalne znaczenie dla tożsamości i ciągłości rozwoju społecznego i kulturalnego obszarów wiejskich województwa lubelskiego. Przez takie działania promocja produktów spożywczych będzie lepsza i wydajniejsza oraz wpadająca w serca potencjalnego klienta. Celem promocji takiego produktu regionalnego jest poprawa atrakcyjności lubelskiego, co stanowiłoby narzędzie promocji turystyki na obszarach wiejskich naszego województwa :))